ئاللاھ ھەممە يەردە دېگۈچى كاپىر، ئۇنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇش دۇرۇس ئەمەس
مۇجتەھىدلەر پەتىۋالىرى تورى تەرجىمە قىلدى
ھەرەم ئالىملىرى پەتىۋا ئورگىنىنىڭ 21768-نومۇرلۇق پەتىۋاسىدا مۇنداق دېيىلگەن: ئاللاھ سۇبھانەھۇ ۋەتەئالا يەتتە قات ئاسماننىڭ ۋە ئەرشنىڭ ئۈستىدىدۇر. پۈتكۈل مەخلۇقاتلىرىدىن ئۈستۇندۇر. ئاللاھ ئەرشنىڭمۇ ئۈستىدىدۇر. بۇ قۇرئان، سۈننەت ۋە پۈتكۈل ئەھلى سۇننەت مۇسۇلمانلىرىنىڭ ئىجتمائى بىلەن سابىتتۇر. ئاللاھ ھەممە يەردە دېگەن ئەقىدىدىكى كىشى ئاللاھنى، رەسۇلۇللاھنى ۋە پۈتكۈل ئەھلى سۇننەت مۇسۇلمانلىرىنى يالغانچىغا چىقارغان كاپىردۇر.[پەتىۋا بەرگۈچى ئالىملار: ئابدۇلئەزىز ئىبنى ئالشەيخ؛ ئەللامە دوكتور سالىھ ئەلفەۋزان؛ ئابدۇللاھ ئىبنى غۇدەييان]
[بۇ پەتىۋانىڭ ئەرەبچىسى: س 1: ما حكم من يقول إن الله يوجد في كل مكان؟ج 1 : الله سبحانه فوق سماواته عالٍ على مخلوقاته، مستوٍ على عرشه، كما دل على ذلك الكتاب والسنة وإجماع المسلمين، فمن اعتقد أن الله حال في كل مكان فهو كافر؛ لأنه مكذب لله ولرسوله ولإجماع المسلمين.]
[تور بەت ئادرېسى: چېكىڭ]
ھەرەم ئالىملىرى پەتىۋا ئورگىنىنىڭ 5213-نومۇرلۇق پەتىۋاسىدا مۇنداق دېيىلگەن: ئەگەر بۇنداق كىشى قۇرئان، سۈننەت ۋە ئىجمائ (تىكى «ئاللاھ ئەرش ئۈستىدە» ئەقىدىسىگە) ئۇيغۇنلاشسا، ئۇ ھالدا ياخشى قىلغان بولىدۇ. ئۇنداق بولمايدىكەن، بۇ كىشى ئىسلامغا مۇرتەد بولغان كاپىر ھېسابلىنىدۇ.
[پەتىۋانىڭ ئەرەبچىسى: انيًا: من اعتقد أن الله في كل مكان فهو من الحلولية ، ويرد عليه بما تقدم من الأدلة على أن الله في جهة العلو، وأنه مستو على عرشه بائن من خلقه فإن انقاد لما دل عليه الكتاب والسنة والإِجماع وإلاَّ فهو كافر مرتد عن الإِسلام.]
[تور بەت ئادرېسى:چېكىڭ]
ھەرەم ئالىملىرى پەتىۋا ئورگىنىنىڭ 17728-نومۇرلۇق پەتىۋاسىدا مۇنداق دېيىلگەن: ئاللاھ ھەممە يەردە ئەقىدىسىدىكى كىشى كاپىر. بۇنداق كىشىنىڭ كەينىدە ناماز ئوقۇش دۇرۇس ئەمەس. چۈنكى، ئۇ ئاللاھنى، رەسۇلىنى ۋە مۇسۇلمانلارنىڭ ئىجمائىنى يالغانچى قىلغان (كاپىردۇر.)
[پەتىۋانىڭ ئەرەبچىسى:فمن اعتقد أنه في كل مكان فهو حلولي كافر، لا تجوز الصلاة خلفه ولا تصح؛ لأنه مكذب لله ولرسوله ولإجماع المسلمين.]
[تور بەت ئادرېسى:چېكىڭ]
داڭلىق مۇھەددىس، ئىمام ئىبن خۇزەيمە مۇنداق دىگەن:
«كىمكى اللەنىڭ ئاسمانلارنىڭ ئۈستىدە، ئەرشنىڭ ئۈستىدە قارار ئالغانلىقىنى ئىتىراپ قىلمىسا ئۇ كافىر بولۇپ قېنى ھالال بولىدۇ،ئەگەر توۋا قىلمىسا كاللىسى ئېلىنىدۇ،ھەمدە ئۇنىڭ جەسىدىنىڭ سېسىق پۇراپ مۇسۇلمانلارغا ۋە ئامانلىق بىلەن تۇرۇۋاتقان غەيرى مۇسۇلمانلارغا ئازار يەتكۈزۈشىدىن ساقلىنىش ئۈچۈن ھاجەتخانىغا تاشلىۋىتىلىدۇ.ئۇنىڭ مال-مۈلكى ئولجا قاتارىدا بىر تەرەپ قىلىنىپ ھىچكىمنىڭ ئۇنىڭ مۈلكىگە ۋارىسلىق قىلىشىغا يول قويۇلمايدۇ،چۈنكى پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام ئېيىتقاندەك مۇسۇلمان كافىرغا ،كافىر مۇسۇلمانغا ۋارىس بولالمايدۇ.» (ھاكىم «ھەدىس ئىلىملىرىنى تونۇش»84-بەت،ئىبن قۇدامە «اللەنىڭ ئۈستىمىزدە ئىكەنلىكىنى ئىسپاتلاش»112-بەت، شەيخۇلئىسلام ئىبن تەيمىييە «ئەلھەمەۋىييە» 339-بەتتە بۇ ئەسەرنى سەھىھ دىگەن)