ئىمام نەۋەۋى | تەشەھھۇد دۇئاسىدىن كېيىن دۇئا ئوقۇش
ئىمام نەۋەۋى مۇنداق دېگەن:
بىلگىنكى، تەشەھھۇد دۇئاسى ۋە سەللى بارىك دۇئاسىدىن كېيىن دۇئا قىلىش ئىسلام شەرىئىتىدە بەلگىلەنگەن دۇئا بولۇپ، بۇ جەھەتتە ئىختىلاپ يوق. بۇخارى ۋە مۇسلىم ئابدۇللاھ ئىبنى مەسئۇدتىن مۇنداق رىۋايەت قىلغان: رەسۇلۇللاھ سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم ساھابىلەرگە تەشەھھۇدنى ئۆگەنتتى، ئاندىن رەسۇلۇللاھ مۇنداق دېدى:«ئاندىن خالىغان دۇئالارنى ئوقۇساڭ بولىدۇ.» (بۇخارى 835؛ مۇسلىم 402)
تەشەھھۇددىكى سەللى-بارىك دۇئاسىدىن كېيىن ئوقۇلىدىغان بۇ دۇئا ۋاجىپ ئەمەس، مۇستەھەپتۇر. بۇ بۆلەكتە ئىمام بولمىغانلىكى تەقدىردە ئۇزۇن-ئۇزۇن دۇئا قىلىش مۇستەھەپتۇر. بۇ دۇئادا دۇنيا ۋە ئاخىرەتلىكى ھەققىدە خالىغان دۇئالارنى ئوقۇيالايدۇ. ئەمما، رەسۇلۇللاھ سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم ئوقۇغان دۇئالارنى ئوقۇش تېخىمۇ پەزىلەتلىكتۇر. (ئەلئەزكار، 121)
ئىمام نەۋەۋى مۇنداق دېگەن: تەشەھھۇد دۇئاسىدىن كېيىن رەسۇلۇللاھقا دۇرۇت سالام يوللاپ سەللى-بارىك دۇئاسى ئوقۇش ئىمام شافىينىڭ نەزىرىدە ۋاجىپتۇر، بۇنى تەرك ئەتسە نامىزى دۇرۇس بولمايدۇ. توغرا ۋە مەشھۇر قاراشتا، رەسۇلۇللاھقا سەللى-بارىك دۇئاسى ئوقۇپ دۇرۇت-سالام يوللاش ۋاجىپ ئەمەس، مۇستەھەپتۇر. بەزى ئىماملىرىمىز بۇنى ۋاجىپ دېگەن. (ئەلئەزكار 120) — مۇجتەھىد تورى تەرجىمە قىلىپ تارقاتتى